Klocki hamulcowe Porsche to ważny element tego samochodu!

Klocki hamulcowe Porsche – jakie wybrać?

Posted by

Klocki hamulcowe na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, tak jednak dzieli je bardzo dużo różnic, które są praktycznie niewidoczne dla niewprawionego obserwatora. Nie inaczej jest z klocki hamulcowe Porsche! Zastanawiasz się, czym się różnią? Spróbujemy trochę rozjaśnić trochę sytuację!

Klocki hamulcowe Porsche, z czego są zbudowane?

Produkty każdej marki różnią się od siebie wieloma czynnikami. Są nimi żywotność, generowany hałas, odporność na spadek skuteczności hamowania i oczywiście twardość. Tak samo klocki hamulcowe Porsche, jednak ich budowa w dalszym ciągu pozostaje zbliżona. Mianowicie do tarczy hamulcowej, pierwszym elementem klocka hamulcowego jest warstwa cierna – mieszanka włókien lub metali i to właśnie ona ściera się w miarę użytkowania. Pod nią często możemy znaleźć izolator, który ma zapobiec przegrzaniu się zacisku. Na końcu po warstwie kleju łączącej to wszystko znajdziemy shim, czyli metalową płytkę, która jest pokryta gumą. To ona ma zredukować drgania i hałasy.

Klocki hamulcowe Porsche to najwyższa jakość!

Z jakich materiałów są one wykonane?

Najłatwiejsza odpowiedź to – z różnych. W zależności od części używane są różne materiały, a ich dobór, skład oraz sposoby łączenia to technologie, które są opracowywane bezpośrednio przez producenta i trzymane w tajemnicy. W przypadku samochodów Porsche najczęściej używany jest grafit, wełna stalowa, włókna miedziane i szklane, oraz z brązu czy tlenków żelaza. Jak widzicie, wybór klocków nie jest taki prosty!